Praktik dag 3

20.07.2010 22:19

Idag har allt känts himla bra faktiskt. Jag lärde mig massor av att titta på när Fanny och hennes träningskompisar tränade agility idag! Verkligen massor! Kan inte vänta innan jag är tillbaka i Forshaga och har fri tillgång till skolans hinder!
Det absolut värsta med denna dagen, och då menar jag verkligen något som kan kategoriseras som värst, var att Lotta stod fast vid sitt beslut att åka hem och åkte vid 4 tiden idag.
Denna praktiken som vi skulle vara på tillsammans och vi som skulle ha så roligt. Men så blir det inte alltid som man tänkt sig. Synd att det blir så...
Men det är en mening med allt, även med detta. Kanske varken jag eller Lotta kan se den meningen just nu, men jag står fast vid att allt händer av en orsak!

Båda hundarna är dålig i magen. Kiwis diarré har kommit tillbaka och Pila snodde hundmat hur Lottas halv packade resväska och har efter det druckigt hur mycket vatten som helst så hon är nu uppsvälld och rund om magen som en höggravid mammut! Hej och hå..
Vi ska dock iväg till veterinären imorgon och röntga Fays mage för att se hur många valpar hon går och bär på. Då håller jag tummarna att det finns Stomach att köpa hos veterinären. Då kommer hundarnas magar bli finfina igen, hoppas vi!

Men nu, efter en härlig dusch, ska jag krypa ner i sängen, titta på en film, äta chokladkex och dricka saft och förhoppningsvis somna innan klockan blir tok mycket.
Vet dock inte hur det ska gå, för hundarna i hundgården har sitt hundrum vägg i vägg med mitt rum och dom leker just nu som vildar där inne, det skälls och brötas som om dom vore 100 hundar där. Tänk att fem hundar kan föra sådant oväsen!