Praktik dag 4

21.07.2010 18:50

En mycket bra dag!

Idag har jag klippt 162 st klor. Borstat, kollat igenom, plockat eventuella fästingar, klippt och polerat 9 stycken hundar. Så, ja, hundarna som precis börjat gilla mig har nu helt glömt av varför dom skulle gilla mig... Förutom Pogue (jakt cocker), han älskar mig mer än någonsin. Han var nästan helt omöjlig att fixa med för han var så fruktansvärt glad. Han vifftade inte på svansen i glädje och av iver, han vifftade på exakt hela kroppen (inklusive tassarna). så efter kloklippning och lite "tov-klippning" på magen fick jag ge upp... Var rädd att råka klippa i honom istället för i hans päls.
När jag sedan skulle ta ut Pax  (sträv. vorsteh) så smet Pogue ut och snodde min klotång. Gissa om man känner sig som en idiot när man springer runt och försöker få tag på världens lyckligaste jakt cocker som har världens mest eftertraktade byte. . .
Det gick iaf tillslut och jobbet genomfördes.

Därefter vattnade jag fåren, hjälpe Thomas att designa ett provisoriskt fårhus som ska byggas upp i nya hagen, hjälpte Thomas att rädda ett utan lammen som hade fastnat och inte kom loss av sig själv.


Efter det fick jag ledigt och gick då och badade med hundarna . Och vad händer då? Jo, det blir en lång reva i mina favorit byxor! Jävla skit... Hundarna var iaf glada över att få bada!