Praktik dag 5

23.07.2010 01:52

Dagen har varit lååång. Började praktisera (jobba) klockan 9 på morgonen och slutade klockan kvart i 11 på kvällen. Många timmar.
Timmarna har iaf gått fort, för det har varit en händelserik dag!
Vad hände sisådär mitt på dagen? Jo, vattnet slutade att fungera. Vi lyckades inte lista ut felet, så Thomas ringer en service firma, dom har semsterstängt till den 1 augusti, men har jour telefon som kostar hur mycket som helst att ringa till. Efter mycket om och men ringde Thomas till jourtelefonen, men dom kunde inte komma och laga det ändå.
Så nu finns inget vatten här i klickerklok-land förens den 2 augusti.

Så vad sägs om nya upplägget?
Ta en svalkande och "renande" dusch i den fint smutsbruna svartån

Utför dina behov på det pittoreska och rara utedasset

Hämta vatten till fåren på ett spännande vis, luta dig fram över å kanten för att få vatten i din hink och se om kanten håller eller om du får dig en ofrivillig "dusch"

Ta dig ett törstsläckande och ljummet glas vatten ur dunken med vatten som i stadig takt minskar
 
Känn hur det var förr i tiden, handtvätta dina kläder i ån
 
Hmm.. Ska inte klaga, men hur fan kan en servicefirma vara så jäkla lata att dom inte kan rycka ut en snabbis även om det är deras semester?!
Ska bli spännande med kurs i helgen.. 8 stycken hundar och 8 stycken människor, alla dricker massa vatten i värmen!
Här är vattensnåleri och mat på papptallrikar som gäller.

Sedan gjorde vi en till hage till fåren, en hage med elstängsel. Så nu slutar dom förhoppningsvis rymma!
Det jag fick göra var att köra en röjsåg. Precis hur kul som helst, brukar jag tycka. Men detta var en liten klenis röjsåg. När det blev lite tjockt med gräs så snurrade den till sig en tuva och låste fast sig i gräset. Varpå jag fick haka loss den från selen och rycka bort den fastkilade grästuvan. Detta upprepades mååånga gånger.
Och medan jag gick där och störde mig på klenis-husqvarna-röjsågen så kände jag något nytt skvätta upp i ansiktet på mig. Detta var inte gräs eller småsten som vanligtvis är det man lyckas skjuta i ansiktet på sig själv. Det här var blött och kallt.
Och vad får jag se när jag tar bort röjsågen från där jag röjer? Jo, en halv mördarsnigel. Känner efter i ansiktet, kollar ner på handen och jo visst är både min hand och mitt ansikte fullt av hackad-slemmig-död-mördarsnigel. Mumma!

Då kändes det verkligen som att Gud eller Allah eller nån satt på ett vitt fluffigt moln, hade piss tråkigt, skojade till det och sedan skrek ner mot mig "HA! Snigelslem in your face!"

Imorgon är jag iaf ledig. Lycklig över det! Jag ska sova ut, träna mina hundar tills dom baxnar, fråga Thomas om jag får låna hans kickbike och dra ut på en långtur med hundarna, kanske ligga i gräset och titta på molnen på himlen och komma på en klyftig kommentar att säga till Gud eller Allah eller vem fan det nu var som hade så jävla tråkigt och tyckte att jag förtjänade att ha hackad-slemmig-död-mördarsnigel i ansiktet!