Praktik (fortfarande) dag 2

19.07.2010 20:06

Just nu och några timmar tillbaka har det känts ganska bra allting.
Jag har pratat med Thomas om det där med sängen och det blev väldigt bra. Han vart inte arg och verkade inte ens lite bekymrad över det. Han sa bara att om det luktade för mycket och att man därför inte kunde sova i sängen så får vi väl köpa något sådant där "ta-bort-lukt" medel.

Nu sitter jag i min ner-kissade säng och vilar ryggen. Har släpat ris och jobbat i skogen hela dagen. Men fint blev det och herejösses vad jag och Lotta har varit duktiga. Vi har gjort tre stycken enorma högar med ris och sly. Snart kommer den där djungeln bli en riktigt fin fårhage!
Och appråpå får, jag har lärt mig en hel del om dom. Thomas har alltid svar på mina korkade frågor och genom att ställa dom har jag lärt mig massor.

Nu hoppas jag att mannskapet börjar bli hungriga och att det snart blir middag!